dinsdag 4 augustus 2009

Ding 23: Evaluatie: Voeden en Delen!

Yes, I did it. Een schouderklopje heb ik mezelf al gegeven intussen.

Toen ik aan de cursus begon had ik de kreet Web 2.0 al verschillende keren voorbij horen en zien komen, maar er nu eigenlijk pas echt achter gekomen wat het is. Ik heb dingen voorbij zien komen die ik al kende maar ook waar ik nog nooit van gehoord had. Veel geleerd dus, maar het zal weer een kwestie van bijhouden worden denk ik anders zullen veel dingen toch weer niet blijven hangen, of ergens ver in het achterhoofd. Ik vond de cursus mooi opgebouwd, elke keer een stapje verder het Web in. Eventuele toepassingen voor de Bibliotheek heb ik vermeld op mijn blog die ga ik hier weer niet herhalen, iedereen die het wil lezen kan dat, alles heb ik gedeeld met iedereen.

Digitaal produceren, communiceren en publiceren daar draaide het om deze 3 maanden.
Maar wat nu? Wat gaan we er mee doen? Wat staat ons te wachten in de toekomst? We wachten maar af, of nee, we gaan bloggen, hyven en ons in allerlei netwerken laten horen en zien. De wereld zal weten dat we er zijn en dat we er zullen blijven. De Biep forever!!

De weblog bijhouden heb ik met plezier gedaan, na dit bericht zal hij verder gaan in het teken van het Pieterpad wandelen waar ik van de zomer mee begin.
Mijn hyve pagina zal ik regelmatig bekijken en al mijn "vrienden" blijven volgen, ik kan ze toch ook niet allemaal in de steek laten ineens.
Mijn pagina op Bibliotheek 2.0 en mijn persoonlijke Netvibes pagina blijven online, die kan ik nog niet missen. Netvibes is privé mijn startpagina geworden.
Twitteren? Ik denk het niet, Paul de Leeuw en Willem-Alexander twitteren toch nooit iets terug. Sommige collega's wel maar die spreek ik zo ook wel.
YouTube en Flickr zal ik regelmatiger gaan bekijken, Podcasts daarentegen niet, ik luister online naar de Radio.
Social Bookmarking, Delicious, LibraryThing, Wiki's, MSN en online kantoortoepassingen zal ik privé niks mee doen. Maar je weet maar nooit in de toekomst.

Ik deed het plezier ben benieuwd hoe de rest van mijn collega's van Bibliotheek Heusden het gevonden hebben. Reageren mag altijd ......... voeden en delen, toch?

2 opmerkingen:

  1. Hoi Willemien,
    23 dingen afgerond!!!!!!!!!!
    Je krijgt van mij ook een schouderklopje! Je hebt er in al die weken een mooie blog van gemaakt en ik heb regelmatig je berichten bekeken en gelezen. Als je je nou maar niet gaat vervelen. (Er is ook nog een 23dingen met archiveren:):)
    groetjes johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Willemien,

    Van mij krijg je ook een schouderklopje hoor! Jouw blog ziet er ook erg profi uit, en je blogt gewoon door! ;-) Ik blijf je volgen.
    Groeten Lucinda

    BeantwoordenVerwijderen